خانه
صفحه اصلي
بازديدها
تاريخ و زمان ديجيتال
جستجو
متون عمومي
منو رده هاي افقي
نظر خواهي
همايش ها
وب سايت ها
وب سايت ها
آرشيو اخبار
پيام هفته
سازمان ها
سايتهاي مرتبط با بخش كشاورزي
گزارش تصويري
منوي اصلي
واحدهاي سازماني
ورود كاربران
آرشيو اخبار 
در ديدار حجتي و با علي عسگري تاكيد شد؛ تقويت همكاري‌هاي رسانه ملي با بخش كشاورزي/ وجود ظرفيت هاي راه اندازي شبكه كشاورز

در ديدار حجتي و با علي عسگري تاكيد شد؛ تقويت همكاري‌هاي رسانه ملي با بخش كشاورزي/ وجود ظرفيت هاي راه اندازي شبكه كشاورز

در نشست مشترك رئيس رسانه ملي با وزير جهاد كشاورزي بر تقويت همكاري‌ها به ‌ويژه حمايت رسانه ملي از توليد داخلي در بخش كشاورزي تأكيد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي به نقل از روابط‌ عمومي رسانه ملي، در اين نشست دكتر علي‌عسكري با اشاره به جايگاه و اهميت كشاورزي در تحقق اقتصاد مقاومتي گفت : ايجاد اشتغال جوانان در روستاها و رشد كشاورزي كشور كه در تحقق اقتصاد مقاومتي تأثيرگذار است، مأموريت بزرگ و جهاد گونه وزارت جهاد كشاورزي محسوب مي‌شود.

وي افزود: در كشور ما كشاورزي يك عامل راهبردي در اقتصاد مقاومتي و پايداري در برابر تحريم‌هاست كه در پيشرفت و آباداني كشور نقش مهمي ايفا مي‌كند.

رئيس رسانه ملي با اشاره به وجود برخي آسيب‌هاي اجتماعي در كشور تصريح كرد: كوچ روستائيان و كشاورزان از روستاها به شهرهاي بزرگ به دليل بعضاً خشكسالي‌هاي سال‌هاي اخير و برخي عوامل ديگر بيشترين عامل پديد آمدن آسيب‌هاي اجتماعي و نيز كند شدن چرخه كشاورزي در كشور بوده است.

وي افزود: در صورت آباد شدن روستاها و معكوس شدن مهاجرت، كشاورزي به جايگاه اصلي خود بر مي‌گردد و اين كار بزرگي است كه به عهده وزارت جهاد كشاورزي است و كمك به آن نيز از وظايف صدا و سيما محسوب مي‌شود.

رئيس سازمان صداوسيما در ادامه تأكيد كرد كه رسانه ملي در همه زمينه‌هاي كشاورزي و معرفي روش‌هاي نوين و استفاده از فناوري‌هاي جديد به موضوع كشاورزي مي‌پردازد تا سطح اطلاعات جامعه كشاورزي كشور افزايش يابد.

وي در خصوص توليد برنامه هاي علمي- آموزشي در موضوع كشاورزي تصريح كرد: تلاش مي كنيم توليد برنامه‌هايي با موضوع كشاورزي را نسبت به گذشته افزايش و سطح كيفي برنامه ها را ارتقاء داده تا ميزان اثر‌گذاري آن افزايش يابد.

دكتر علي‌عسكري در ادامه با اشاره به نقش پراهميت راديو در پرداختن به موضوع كشاورزي گفت:‌ امروزه شبكه‌هاي سراسري و محلي راديو مي‌توانند در موضوع كشاورزي به طور حرفه‌اي ورود پيدا كنند و با بيان مسائل كشاورزان، صداي آنها در موضوعات مختلف باشند.

وي با اشاره به شرافت شغل كشاورزي گفت:‌ آمادگي داريم برترين‌هاي كشاورزي را با هماهنگي وزارت جهاد كشاورزي معرفي كنيم تا هم شخصيت‌سازي شود و هم با انعكاس تجربيات كشاورزان در زمينه رشد كشاورزي، منشاء اثر واقع شويم .

دكتر علي‌عسكري با اشاره به تدوين برنامه‌هاي بلند مدت در اين زمينه، گفت: پيشنهاد من اين است كه شوراي كشاورزي با حضور نمايندگاني از جانب صداوسيما و وزارت جهاد كشاورزي ايجاد شود تا سياست‌هاي مناسبي بر مبناي فعاليت‌هاي حوزه كشاورزي در برنامه‌سازي اتخاذ شود.

وي درباره اهميت تبليغات كالاهاي كشاورزي نيز گفت:‌ محصولات كشاورزي بايد از طريق تبليغات، تجاري‌سازي شوند تا از اين روش به نشان برتر تبديل شوند.

وي با اشاره به اينكه حق كشاورزي در كشور ما بالاست اما هنوز ادا نشده است، گفت: تعداد زيادي شركت توليدات كشاورزي از جمله شركت‌هايي در زمينه خشكبار، كنستانتره وديگر محصولات خوراكي وجود دارد كه در سطحي گسترده فعاليت مي‌كنند و بايد با معرفي آنها به رشد كشاورزي كمك شود.

دكتر علي‌عسكري به موضوع تشويق جوان‌ها به انجام فعاليت‌هاي كشاورزي اشاره و تاكيد كرد: ‌در اين زمينه بايد تبليغ و هزينه شود و وزارت جهاد كشاورزي بايد بودجه‌اي را به توليد برنامه‌هاي استاني در زمينه توليدات كشاورزي اختصاص دهد تا با اين كار، جوانان هم به كار كشاورزي رغبت پيدا كنند و هم زمينه‌سازي براي ايجاد شغل شود.

وي افزود:‌ مديران وزارت جهاد كشاورزي با همت بلندي كه دارند مي‌توانند در اين زمينه ايفاي نقش كنند و ما نيز به عنوان رسانه همراه خواهيم بود.

در اين نشست مشترك وزير جهاد كشاورزي در سخناني با اشاره به اينكه ظرفيت لازم براي راه‌اندازي شبكه كشاورز وجود دارد، گفت: كشاورزي مقوله بزرگي است كه از آن غفلت شده و توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي كشور در اين زمينه به خوبي معرفي نشده است.

مهندس حجتي افزود: مثلا دو استان گيلان و مازندران به اندازه كشور هلند بارندگي دارند و ميليارد‌ها دلار از صادرات كشاورزي آن عايد كشور مي‌شود.

وي افزود: اگر ظرفيت‌هاي خود را ارزيابي كنيم، متوجه مي‌شويم چقدر توانايي داريم اما اين درست نيست كه كاستي ها و نواقص را به مباحثي چون خشكسالي در برخي مناطق مرتبط كنيم.

وي با اشاره به افزايش ضريب خوداتكايي محصولات اساسي مانند گندم، برنج، شكر، دانه‌هاي روغني، حبوبات، پنبه، انواع گوشت، شير و تخم‌مرغ در سال‌هاي اخير گفت: متأسفانه تلاش كشاورزان زحمتكش در اين زمينه مغفول مانده و من از دوستان صداوسيما تقاضا دارم زحمت‌هاي اين قشر را همانطور كه دنيا با كشاورزان خود برخورد مي‌كند، را انعكاس دهد تا در فرهنگ‌سازي كار و فعاليت كشاورزي اثرگذار باشد.

وزير جهاد كشاورزي ضمن تأكيد بر نقش رسانه در ترويج آموزش و توانمندسازي و ارتقاي دانش كشاورزان تصريح كرد: آموزش كشاورزان و انتقال مفاهيم به آنها مبحثي است كه نبايد در اين زمينه كوتاهي شود و ما آمادگي لازم را در همراهي با صداوسيما در آموزش كشاورزان داريم.

وي گفت:‌ انتظار داريم طرح‌هاي موفق در صداوسيما منعكس شود تا تصوير درستي از كشاورزي و محصولات ارائه شود.

مهندس حجتي با اشاره به برخي موفقيت‌هاي حوزه كشاورزي، به سطح زير كشت گندم در سالجاري اشاره كرد و يادآور شد: پيش‌بيني ما براي خريد گندم در سالجاري 10 ميليون تن است كه تراز توليد و مصرف گندم كشور برابر خواهد شد و اين نشان مي‌دهد كه كشور مي‌تواند در بسياري از محصولات به خودكفايي برسد و اگر به امر ترويج و آموزش صحيح توجه بيشتري شود اين امر محقق خواهد شد.

مراسم ديدار امروز رئيس رسانه ملي با وزير جهاد كشاورزي حضور اعضاي شوراي معاونان سازمان صداوسيما و وزارت جهاد كشاورزي برگزارشد .



تعداد بازديد اين صفحه: 149